Technik organizacji reklamy

reklama_2Szkoła o czteroletnim cyklu kształcenia przeznaczona dla absolwentów gimnazjum pragnących uzyskać zawód technika organizacji reklamy.

Uczeń otrzymuje średnie wykształcenie ogólne (matura) oraz kwalifikacje zawodowe (egzamin zawodowy).

Praktyczne umiejętności zawodowe uzyskane w toku kształcenia pozwalają podjąć pracę w:

  • agencjach i studiach reklamowych
  • przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych w działach marketingu i reklamy
  • biurach ogłoszeń
  • środkach masowego przekazu w działach promocji
  • agencjach scenariuszowych i studiach graficznych
  • agencjach do kontaktów z prasą
  • agencjach do kształtowania opinii publicznej

KSZTAŁCENIE OGÓLNE

Wszyscy uczniowie realizują podstawę programową kształcenia ogólnego, umożliwiającą przystąpienie do egzaminu maturalnego.

Przedmioty ogólnokształcące:
język polski
język angielski
język niemiecki
historia i społeczeństwo
wiedza o kulturze
matematyka w zakresie rozszerzonym
fizyka
chemia
biologia
geografia
podstawy przedsiębiorczości
informatyka
wychowanie fizyczne
edukacja dla bezpieczeństwa
godziny z wychowawcą
religia/etyka

KSZTAŁCENIE ZAWODOWE

Kwalifikacje zawodowe:
1) Sprzedaż produktów i usług reklamowych (A.26)
2) Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej (A.27)

Przedmioty zawodowe:

Organizacja działalności reklamowej
Działalność gospodarcza w reklamie
Grafika reklamowa
Podstawy technik informacyjnych
Projektowanie reklam
Artystyczne podstawy reklamy
Historia sztuki w zakresie rozszerzonym
Język obcy zawodowy

Zadania zawodowe

Zadania zawodowe technika organizacji reklamy obejmują:

  • pozyskiwanie klientów do współpracy z agencjami reklamowymi i mediami
  • określanie celów reklamowych oraz sposobów ich realizacji
  • gromadzenie informacji niezbędnych do realizacji zadań reklamowych
  • projektowanie oraz produkcja przekazu reklamowego odpowiednio do strategii marketingowej i rodzaju mediów
  • publikacje przekazu reklamowego w różnych typach mediów
  • prowadzenie badań o charakterze reklamowym
  • organizacja działalności promocyjnej i wystawienniczej
  • zarządzanie budżetem reklamodawcy

Umiejętności zawodowe

W wyniku kształcenia w zawodzie absolwent szkoły powinien umieć:

  • określać cele działalności reklamowej
  • wykorzystywać wiedzę z zakresu ekonomii, psychologii i socjologii pracy, komunikacji i środków przekazu w procesie organizacji reklamy
  • opracowywać oferty handlowe dotyczące sprzedaży usług reklamowych
  • stosować metody badań rynku reklamy
  • dobierać środki i nośniki reklamy
  • stosować różne techniki reklamy
  • prowadzić negocjacje i rozmowy handlowe w ramach współpracy z klientami i firmami
  • opracowywać werbalne, dźwiękowe i wizualne koncepcje reklamy, w tym scenariusze, teksy i slogany reklamowe
  • stosować różne rodzaje kompozycji plastycznej, dźwięku i obrazu oraz liternictwa
  • w pracach projektowych
  • opracowywać graficzne projekty reklamy wizualnej
  • opracowywać scenariusze reklamy radiowej i telewizyjnej
  • nadzorować prace przygotowalni poligraficznej i drukarni
  • organizować sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamy
  • przygotowywać produkcje filmów reklamowych i reklam radiowych
  • organizować produkcje dźwiękowych nagrań reklamowych
  • planować, rezerwować i dokonywać zakupu powierzchni i czasu reklamowego w różnych rodzajach mediów
  • testować projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją
  • oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej
  • organizować działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy
  • organizować działalność informacyjną
  • organizować promocje sprzedaży towarów i usług reklamowych
  • współpracować z klientami, firmami polskimi i zagranicznymi
  • oceniać komunikacyjną, artystyczną i estetyczną wartość przygotowanych reklam
  • sporządzać budżet kampanii reklamowej
  • pozyskiwać informacje o aktualnych trendach w reklamie
  • porozumiewać się w języku obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych
  • przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska
  • organizować stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii
  • przestrzegać przepisów prawa dotyczących działalności gospodarczej
  • przestrzegać przepisów prawa dotyczących wykonywanych zadań zawodowych
  • udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy
  • kierować zespołem pracowników
  • korzystać z różnych źródeł informacji oraz z doradztwa specjalistycznego
  • prowadzić działalność gospodarczą
Share Button